Viatjar de Valent :: blog de viatges

Pujada a la Zugspitze a l’hivern

Un dos de desembre ens decidim a pujar al cim més alt d’Alemanya, la Zugspitze (2962m). Zugspitze vol dir cim del tren, per la qual cosa, podem deduir que l’excursió consisteix a pujar, però no a baixar, ja que un telefèric i un tren cremallera ens tornaran al punt de partida.

En primer lloc, cal dir que hi ha 5 rutes per arribar al cim, tal com explica el DAV al següent enllaç. Nosaltres vam optar per la ruta A, per la vall de Reintal, la més llarga i fàcil, una ruta que permet tindre una perspectiva de la zona, ja que el desnivell s’assoleix a través de molts quilòmetres.

Rutes cap a la Zugspitze

Oficialment, es tarden unes 10 hores per a fer cim, i és aproximadament el que haguérem tardat (l’última hora no l’hem feta) però comptant els descansos.

Per a pujar un 2 de desembre portàvem el següent material i indumentària:

• Motxilla de 25 litres
  • Un litre d’aigua per persona i te (és important per si es congela l’aigua)
  • Fruites seques, xocolata i barretes (també portàvem pa i companatge, però el fred no ens va deixar entretindre’ns amb la preparació)
  • Bastons
  • Grampons
  • Brúixola i mapes
  • Frontal
  • Indumentària: malles tèrmiques i samarreta interior tèrmica, bones botes i mitjons, pantalons de muntanya, forro polar, plomes, tallavents, ulleres de sol (important), barret i braga. Amb això no passàvem fred mentre caminàvem, però les parades havien de ser breus.

Així doncs, iniciem la ruta a les 7 del matí des del Skistadion de Garmisch-Partenkirchen. La ruta comença pel Partnachklamm. En entrar, hi ha una bifurcació i cal agafar el camí de l’esquerra que ens condueix al riu Partnach, que seguirem fins que el camí es desvie cap a la Reintalagerhütte (un refugi a 1369m que a l’hivern es troba tancat).

Cap a Reintalhütte (Zugspitze)

Una vegada a la Reintalangerhütte, seguim les indicacions cap a la Knorrhütte (2051m). Les indicacions donen dues possibilitats, nosaltres triem la de l’esquerra, que ens condueix primer a una esplanada i després al camí que ens permetrà arribar als 2051m de la Knorrhütte. Pel camí comença a haver-hi neu, però amb les botes encara es pot caminar perfectament.

Cap a la Knorrhütte (Zugspitze)

I per fi arribem a la Knorrhütte, on farem la parada més llarga de tota l’excursió. Les vistes són espectaculars i el sol fa que no faça tant de fred. A més, a la Knorrhütte hi ha un Winterraum (habitació d’hivern), que és una habitació que fa de refugi lliure amb dues lliteres i llenya per a fer foc. Jo m’ho apunte per si vull dividir l’excursió en dues etapes o vull caminar més per la zona. Això sí, a Alemanya, que siga un refugi lliure no vol dir que no s’haja de pagar; de fet, a dins hi ha un número de compte i el preu.

Vistes des de la Knorrhütte

Ens queda, doncs, l’últim tram, però el més dur. Cada vegada hi ha més neu i decidim posar-nos els grampons, però segurament amb raquetes haguérem anat més còmodes, ja que amb la neu tova ens enfonsem igualment.

Cap a la Zugspitze

El camí és fàcil de seguir, ja que podem veure diverses petjades i uns esquis de travessa que han passat abans que nosaltres. A més, hi ha uns pals que van indicant-nos l’ascensió. El dia, però, és molt curt: a les 17h ja és fosc, i avançar per la neu és lent i difícil. A més a més, no sabem a quina hora s’acaben els telefèrics per a baixar. És per això que l’últim tram, en què s’ha de seguir una via ferrada fàcil, per a la qual no cal material i que dura aproximadament 1 hora, decidim fer-lo amb el telefèric. Ja el faré quan faça la ruta B, des d’Ehrwald. Després d’un llarg dia, al cim ens trobem una cafeteria i unes vistes que ens deixen intuir la immensitat dels Alps.

Zugspitze

Zugspitze i vistes

I les 9 hores de pujada, les baixem en una hora amb el telefèric i el tren cremallera fins a arribar de nou a Garmisch-Patenkirchen per descansar, ja que demà ens espera una jornada llarga al cim de la Birkkarspitze.

Si voleu més informació de la pujada en particular o del nostre blog de viatges en general, no dubteu a fer preguntes a través dels comentaris!

Temes: , ,

Comentaris

Pots ser el primer a comentar.